NÖRALTERAPİ

UZ.DR.ABDULKADİR HABİBOĞLU

FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON UZMANI

NÖRAL TERAPİ NEDİR ?

Nöralterapi, bedenin elektrofizyolojik iletişimin bozulması nedeniyle ortaya çıkan ağrı ve hastalıkların teşhis ve tedavisinde kullanılır.

Bedenin etkilendiği fiziksel ve ruhsal travmalar vegetatif (otonom) sinir sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışmasını bozar ve bu sinir sisteminde anormal tepkileri ortaya çıkarır.

Vejetatif sinir sisteminde ortaya çıkan bu anormal tepkiler, hastalıklar ortaya çıkmadan önce, hastanın kendi psikolojisi ile ilgili olduğu söylenen ve modern tıbbın açıklayamadığı anlamsız şikayetleri ortaya çıkarır.

Sonuçta disfonksiyon ve hastalıklar ortaya çıkar.

Nöral terapi otonomik gangliyonlara, periferik sinirlere, skar dokulara, akupunktur ve triger noktalarına, deri ve diğer dokulara lokal anesteziklerin uygulanması ile iyileşmeyi sağlayan bir tedavi yaklaşımıdır.

NÖRALTERAPİ HANGİ HASTALIKLARIN TEDAVİSİNDE KULLANILIR?

1. Baş ağrıları
  2. Bölgesel kas-iskelet sistemi ağrısı
  3. Fibromiyalji sendromu
  4. Kronik pelvik ağrı
  5. Bel-boyun-sırt ağrısı ve fıtıkları
  6. Omurga kireçlenmeleri
  7. Kronik iltihaplanmalar
  8. Karpal tunel sendromu
  9. Dirseklerde meydana gelen kronik ağrılar
  10. Diz ve omuz ağrısı
  11. Tendinit
  12. Spor yaralanmaları
  13. Ankilozan spondilit ve diğer romatizmal hastalıklar
  14. Varis ve dolaşım bozuklukları
  15. Fasiyal paralizi ve trigeminal nevralji
  16. Zona

NÖRALTERAPİ NASIL TEDAVİ EDER ?

Seyreltilmiş ( % 0.4 – 0.5 ) prokain veya lidokain (lokal anestezik) kullanılır. Ağrılı bölgeler, omurga zinciri ve hastalığı ortaya çıkaran bozucu alanlara uygulama yapılır.

Bu tedavinin amacı bozucu alanların hücresel düzeyde sebep olduğu düzensizliği normal bir şekilde çalışmak üzere yeniden düzenlemektir. Verilen anestetik madde (Prokain veya lidokain) ile hücrenin elektriksel potansiyeli yeniden düzenlenir, dokuların bozulmuş olan fonksiyonları normalleştirilir.

Tedavi etkisi lokal anezteziğin beklenen etkisinden uzun sürer ve tekrarlayan tedaviler bozucu alanın etkisini ortadan kaldırarak iyileşmeyi sağlar.

NÖRALTERAPİNİN YAN ETKİSİ VARMIDIR ?

Nöralterapi batı ülkelerinde yaklaşık 100 senedir uygulanan bir tedavi yöntemi olup kullanılan lokal anestezikler ısırgan otu ve acı bademden elde edildiğinden doğal bir tedavi yöntemidir ve bu maddelere alerjisi olanlarda alerjik reaksiyona yol açabilmesi dışında herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır.

NÖRALTERAPİ KAÇ SEANS UYGULANMALIDIR?

Nöralterapi uyarı-uyum tedavisidir. Haftada 1 yada 2 seans uygulanır.

Tedavi seansları her hastada farklıdır. Bunun sebebide geçirilen hastalığın şiddeti, vücutta bulunan bozucu alanların sayıca fazla olması ve hastaların iyileşme kabiliyetlerinin farklı olmasındandır.

Bu nedenle Nöralterapi 1. ila 5. seans arasında etki göstermeye başlar, bu tedavi etkisinin az veya çok olması, bize toplam tedavi seans sayısı hakkında fikir verir.