HACAMAT - KUPA TEDAVİSİ

UZ.DR.ABDULKADİR HABİBOĞLU

ÖZEL FİZYOMER TIP MERKEZİ/TOKAT

KUPA TERAPİ NEDİR?

Kan dolaşımını arttırmak ve iyileşme sağlamak için bölgesel vakum oluşturmaya dayanan tedavi yöntemine Kupa Terapisi denir.
Hastalıktan kurtulmak veya sağlığı koruma amacıyla atık maddelerin yoğun olarak toplandığı belli noktalardaki tıkanıklık, kılcal damar ve ince damarlardan kirli kanın alındığı tedavi yöntemine ise Yaş Kupa Terapisi denir. Yaş kupa terapisi halk arasında “Hacamat” olarak da bilinir.

Kupa terapisi, Sağlık Bakanlığının ‘Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları’ arasında yerini almış bir tıbbi tedavidir.

ETKİ MEKANİZMASI

Kupa uygulanmasında vücudun dış yüzeyinden uygulanan basınç, deri altındaki dokulara ve kaslara kanın çekilmesini sağlayarak içerdiği besin ve oksijenin dokudaki hücrelere bırakılmasına ortam hazırlamaktadır. Bu yolla toksinlerin ve atık maddelerin de lenf sistemiyle drenajı sağlanmaktadır. Dolayısıyla bölgedeki metabolizma hızı, enzim ve hormonların artışı hızlanmaktadır.
Bağ doku tüm organların hücrelerinin etrafını sardığı alandır. Besin ve gaz alışverişinin gerçekleştiği, metabolize atıkların ve toksinlerin biriktiği bir alandır. Derinin dermis tabakası bağ dokusunun en geniş alana sahip olduğu yerdir. Ayrıca dolaşım hızının en yavaş olduğu bölgedir. Bu fizyoloji derinin bağ dokusunun bir birikim alanı olması için zemin hazırlar.

Bu tedavinin MÖ 1500’lü yıllara dayanan tarihi önemi mevcut olup, Peygamber Efendimiz’in (S.A.V) öğretilerine dayanmaktadır. Günümüze ulaşan sahih kaynaklı hadislerde hacamat tavsiye edilmektedir.

Bu yolla; dolaşımdaki ve bağ dokudaki toksin yükü hafifler, lenfatik sisteme destek sağlanır, bağışıklık sistemi aktive olur

TOKSİNLER NELERDİR?

• Hücrelerin metabolik atıkları
  • Gıda katkı maddeleri (MSG, koruyucu ve renklendirici gıda katkıları, GDO katkılı yiyecekler, zirai tarım ilacı kalıntıları, hayvansal ürünlerdeki hormon ve ilaçlar vb.)
  • Kişisel bakım ürünleri ve temizlik malzemelerindeki alüminyum, paraben ve benzeri ağır metal ve sentetikler
  • İlaç ve aşılardaki koruyucu katkı maddeleri, ağır metal ve sentetikler
  • Mikroorganizmalar
  • Hava kirliliği
  • Şehir içme suyu (florür)
  • Gıda ürünlerinin konulduğu kaplardaki alüminyum, fitalat, kurşun vb toksik maddeler

KUPA (HACAMAT) TERAPİNİN UYGULANDIĞI DURUMLAR

• Bağışıklık sistemi hastalıkları (sık sık enfeksiyon geçirme)
  • Fibromiyalji sendromu
  • Romatizmal hastalıklar
  • Kas-iskelet sisteminin mekanik ağrıları (fıtıklar vb)
  • Diz ağrısı (osteoartrit vb)
  • Migren ve gerilim tipi baş ağrısı gibi organik olmayan baş ağrıları
  • Uyku bozuklukları
  • Sindirim sistemi hastalıklarına ait bulantı, kusma, kabızlık gibi durumlar
  • Hipertansiyon
  • Otoimmün hastalıklar (MS, ülseratif kolit,Chron ,artrit vb)
  • Allerji psöriazis (sedef hastalığı)
  • Depresyon, anksiyete gibi duygu durum bozuklukları
  • İnfertilite(kısırlık)
  • Ağrılı adet görme(dismenore) ve menapoz şikayetlerinin hafifletilmesi
  • Romatizmal hastalıklar
  • Odaklanma gücünde bozulma
  • İşitme problemleri
  • Akne vulgaris (sivilceli cilt)
  • Detoks
  • Koruyucu hekimlik uygulaması olarak, herhangi bir rahatsızlığınız olmadan da kupa terapinin sağlığı koruyucu etkilerinden yararlanmak için doktorunuzdan bu uygulamayı yapmasını isteyebilirsiniz.

KUPA (HACAMAT) TERAPİ NASIL UYGULANIR?

Kupa terapi uygulama sertifikası olan doktor tarafından muayeneniz yapılır. Muayene sonucuna göre kupa terapi uygulanacak bölgeler belirlenir. Bu bölgeler sterilize edildikten sonra tek kullanımlık kupalar, negatif basınç uygulanarak yerleştirilir. Bu şekilde 3-5 dakika arasında beklenir. Bu uygulama gerekirse tekrarlanır. Doktorunuz yaş kupa uygulaması yapmaya karar verdiyse kuru kupa uygulanan bölgelere 0.5-1 mm derinliğinde ve 1 cm uzunluğunda 10-15 adet cilt kesisi oluşturulur. 3-5 dakika kadar beklenerek kirli kanın vücut dışına çıkması sağlanır. Kupalar çıkarılarak bölgenin temizliği ve dezenfeksiyonu yapılır. Uygulama yapılan alan steril pansuman yapılarak kapatılır.

Kupa uygulaması sırasında ağrı duyar mıyım?

Kupa uygulaması ağrısız bir yöntemdir. Hafif bir yanma hissi duyulabilir.

Kimlere Kupa Terapi Yapılabilir?

Kupa terapi için herhangi bir yaş kısıtlaması yoktur.

Kupa Terapi Uygulamasının Sakıncalı Olduğu Durumlar Nelerdir?

Son 6 ay içinde olmuş ameliyat bölgelerine, aktif yara üzerine, gebelerde karın bölgesine, çocuklarda omurga üzerine, kan sulandırıcı ilaç kullanan kişilerde, kan hastalıkları (anemi, kanama eğilimi vb) olan hastalarda ve çok yaşlılarda kupa terapi uygulanmaz.

Kupa (hacamat) tedavisi ile ilgili bilimsel yayınlar mevcut olup bu yayınlarda da etkin olduğu ispatlanmıştır.

UNUTMAYIN!

Sağlığınız için Kupa Terapinin hijyenik koşullar altında ve kupa terapi sertifikalı hekim tarafından uygulanması önemlidir.

Kupa ve Hacamat Tedavisi